Vizitati Portalul serviciilor electrice si noul Forum electric la adresa www.PortalElectric.Ro
A fost lansata revista InfoElectrica, se distribuie gratuit pe www.PortalElectric.Ro !!
Lista Forumurilor Pe Tematici
Vizitati Portalul serviciilor electrice si noul Forum electric la adresa www.PortalElectric.Ro | Inregistrare | Login

POZE VIZITATI PORTALUL SERVICIILOR ELECTRICE SI NOUL FORUM ELECTRIC LA ADRESA WWW.PORTALELECTRIC.RO

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
anka... la Simpatie.ro
Femeie
25 ani
Valcea
cauta Barbat
25 - 40 ani
Vizitati Portalul serviciilor electrice si noul Forum electric la adresa www.PortalElectric.Ro / Scheme electrice / Stea triunghi Moderat de avram, stericuta
Autor
Mesaj Pagini: 1
roy1005
Vizitator



Buna ,am si eu nevoie de o schema pentru pornirea unui motor de 5.5 kw ,3x 380 (in stea triunghi) ,pentru ca la pornire directa tensiunea de pe retea scade  binisor in momentul porniri (se sting becurile ,cad calculatoarele etc.) si m-am gandit ca daca il ajut sa o ia mai usurel nu va mai cadea tensiunea in halul asta,sunt si cam departe de transformator si sunt si la tara deci tensiunea din start nu e chiar in parametri ,motorul actioneaza un compresor,sau poate stiti o alta solutie , ieftina bineinteles, pentru problema mea ,

Mersi   


pus acum 18 ani
   
avram
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 86
da este o solutie chiar daca motorul e de 5.5 kW si ...de la tara, dar mai intai verifica si caderea de tensiune la functionarea in sarcina si daca e ok!atunci incearca o stea - triunghi. pentru detalii si schema trimite o adresa de e-mail la .
avram


pus acum 18 ani
   
vbulai
Vizitator



Singura solutie viabila in acest caz este folosirea unui transformator de separatie acesta va elimina perturbatiile pe care le provoaca pornirea motorului.Nu incercati pornirea in triunghi deoarece acesta se va arde .Pentru functionare in triunghi pe motor trebuie sa scrie 380/660V Y/D pe al d-voastra scrie 220/380 D/Y adica functioneaza alimentat (trifazic) la 220 V intre faze in D, pentru aceasta trbuie sa aveti o tensiune de faza (intre faza si pamint )de 127 V -daca la functiuonarea in sarcina aveti la bornele motorului 127-137V atunci ma rog puteti functiona cu el in triunghi dar riscati .

pus acum 18 ani
   
stericuta
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 98

vbulai a scris:

Singura solutie viabila in acest caz este folosirea unui transformator de separatie acesta va elimina perturbatiile pe care le provoaca pornirea motorului.Nu incercati pornirea in triunghi deoarece acesta se va arde .Pentru functionare in triunghi pe motor trebuie sa scrie 380/660V Y/D pe al d-voastra scrie 220/380 D/Y adica functioneaza alimentat (trifazic) la 220 V intre faze in D, pentru aceasta trbuie sa aveti o tensiune de faza (intre faza si pamint )de 127 V -daca la functiuonarea in sarcina aveti la bornele motorului 127-137V atunci ma rog puteti functiona cu el in triunghi dar riscati .



Absolut gresit!
Nu reiese de nicaieri ca ar fi vorba de un motor ce functioneazala 127V/220V stea triunghi. Cred ca e vorba de un motor obisnuit 220/380 stea triunghi.
Solutia cu transformator de separatie este cel putin fantezista.
Recomand un comutator manual stea triunghi.


pus acum 18 ani
   
catalyn83orin
Membru nou

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3
motor de 127/220v??wow ....

pus acum 18 ani
   
avram
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 86
revin: motor ..de la tara... inseamna sa scrie pe eticheta lui 380/660 V (in cutia de borne sa avem 6 borne) ..... altfel ne mutam in alta parte.. dar tot 6 borne trebuie sa avem in cutia de borne..... ( deh!!!!! la noi (uzual) trifazatul se opreste la 0.4 kV..... parca!!!)

pus acum 18 ani
   
vbulai
Vizitator



Nu va hazardati in a cataloga un raspuns drept gresit pina nu sunteti sigur pe ce va bazati .
Am spus foarte clar ca pentru a limita efectele pe care le produce pornirea motorului sau a unui aparat de sudura ,caderi de tensiune ,se foloseste un transformator de separatie .Daca aveti reclamatie de la vecini va spun sigur ca Electrica va va impune folosirea acestui transformator (bineinteles daca aveti prin avizul de racordare declarat acest motor altfel veti fi debransat de la reteaua publica)
Cititi cu atentie placuta cu caracteristici a motorului si vedeti ce scrie D/Y 220/380 sau invers.Daca scrie D/Y 220/380 acest motor nu poate sa functioneze in triunghi alimentat de la reteaua publica .Faceti o proba si vom vedea ca se ard sigurantele imediat sau daca nu motorul se supraincalzeste si se va arde imediat .De regula motoarele pina la 5,5 Kw functioneaza in stea ,motoarele de la 7,5KW in sus fiunctioneaza prin pornire stea- triunghi .si nu invers .Se foloseste steaua pentru a limita curentul la pornire chiar daca cuplajul este mai mic dupa care se trece in triunghi.Rog scrieti citeva caracteristici a unui motor pina in 5,5 KW si a unui motor  de 7,5 KW sau mai mare si discutam practic pentru fiecare caz in parte.


pus acum 18 ani
   
stericuta
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 98
Draga VBULAI.
In clasa a x-a se invata o formula simpla. E vorba de formula care face legatura dintre tensiunea de faza si tensiunea de linie.
aceasa este U linie=1,73U faza.
Deci mai aprofundeaza pentru ca eu nu inteleg cum poate exista alimentare in triunghi la 220V si stea la 380V.
Intr-adevar, in unele situatii, nu in SEN, se foloseste tensiunea de 380V/660V. Asta inseamna 380V tensiune de faza si 660V tensiune de linie.
Motoarele produse pentru aceasta tensiune nu prea se pot procura in mod obisnuit.
Cred ca faci o mare confuzie. una este 220/380 alta este 380/660, chiar daca scrie pe placuta Y/D sau D/Y.
Deasemeni, tot foarte clar, am spus ca transformatorul de separatie se foloseste in cu totul alt scop decat acela de limitare a caderilor de tensiune in retea.


pus acum 18 ani
   
avram
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 86
Ca sa nu apara polemica ( nu trageti in pianist) spun urmatoarele:
Pentru PORNIREA in stea - triunghi cutia de borne trebuie sa aiba 2 intrari pentru cabluri (mai sus am spus ca trebuie sa avem 6 borne in cutie)
Am in fata un catalog UMEB care spune ca produce "si" motoare la tensiunea (triunghi)220/(stea) 380 V "numai" cu o intrare de cablu si mai mult, suplimentar specifica si faptul ca avem 3 borne. Aceste motoare inseamna ca pot functiona sau in stea sau in triunghi dar nu pot porni in  stea triunghi ... pentru ca nu am cum sa o fac.
Ma intreb si va intreb daca acest tip de motor care are pe eticheta ce am spus mai sus se poate porni in stea-triunghi (asa cum este produs de fabrica)?.
Am spus UMEB pentru ca este un producator mare dar va rog sa va uitati si pe alte cataloage. Sunt ff. multe carti care trateaza circulatia puterilor in sistem trifazat.
Va rog sa nu va suparati pe mine pentru ca nu am venit cu formule, prin asta am vrut sa arat cum ne dam seama imediat daca putem sau nu sa pornim un motor in stea - triunghi. Sunt sigur ca formulele vor veni de la domnii bulai si stericuta.


pus acum 18 ani
   
stericuta
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 98

avram a scris:

Aceste motoare inseamna ca pot functiona sau in stea sau in triunghi dar nu si in conexiunea stea triunghi ... pentru ca nu am cum sa o fac.
Ma intreb si va intreb daca acest tip de motor care are pe eticheta ce am spus mai sus se poate conecta in stea-triunghi (asa cum este produs de fabrica)?.
Am spus UMEB pentru ca este un producator mare dar va rog sa va uitati si pe alte cataloage sau intr-o carte in care se trateaza circulatia puterilor in sistem trifazat.
Va rog sa nu va suparati pe mine pentru ca nu am venit cu formule, prin asta am vrut sa arat cum ne dam seama imediat daca putem sau nu sa legam un motor in stea - triunghi. Sunt sigur ca formulele vor veni de la domnii bulai si stericuta.



Care este legatura dintre UMEB si cataloagele care trateaza circulatia puterilor in regim trifazat?

Daca pe motor scrie "Conexiune stea 220V" si are 3 borne in cutie, se poate lega in triunghi doar intervenind fizic asupra motorului, in sensul scoaterii la cutia de borne a inceputurilor fazelor (trei la numar) si sfarsiturilor fazelor (tot trei la numar).

Daca pe motor scrie "conexiune triunghi 380V" si are 3 borne in cutie, se poate lega in stea doar intervenind fizic asupra motorului, in sensul scoaterii la cutia de borne a inceputurilor fazelor (trei la numar) si sfarsiturilor fazelor (tot trei la numar).

Conexiune stea 380V inseamna triunghi 660V.

Alta varianta nu cred sa existe.

Deci avem urmatoarea formula:
nr. inceputurilor de faze+nr. sfarsiturilor de faze=3+3=6.

Deci am demonstrat ca d-nul avram are dreptate ca a zis mai sus ca avea 6 borne in cutie.


Il rog pe d-nul avram sa detalieze conexiunea stea-triunghi. Eu cunosc conexiunea stea, conexiunea triunghi si conexiunea zig-zag.


pus acum 18 ani
   
avram
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 86
da:
....nu cataloagele nu trateaza circulatia..... recunosc am scurtat fraza cam din topor. Am folosit numele unui producator si nu am vrut sa-i jignesc si pe ceilalti....
....din viteza am gresit spunand "conexiune stea triunghi" ( nu exista) ci exista o metoda de a porni motoare electrice asincrone trifazate cu rotorul in scurtcircuit: pornire stea/triunghi.
Multumesc domnule stericuta si am sa corectez si mesajul de mai sus....
...o bere virtuala


pus acum 18 ani
   
stericuta
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 98
Avantajul pornirii stea triunghi:
La pornirea in stea, bobinele motorului sunt alimentate la tensiunea de faza 220V. Rezulta un curent de pornire mai mic. Dupa ce turatia motorului creste si alunecarea scade se trece motorul in conexiune triunghi, bobinele fiind alimentate la tensiunea de linie 380V. Motorul intra in regim nominal,  curentul de pornire fiind mai mic decat la pornirea direct in triunghi.
Cam asta este pe scurt pornirea stea-triunghi si la ce e buna ea.


pus acum 18 ani
   
teonator
Membru avansat

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 24

catalyn83orin a scris:

motor de 127/220v??wow ....


se poate. sistemul se regaseste la americani si japonezi...


stericuta a scris:

Avantajul pornirii stea triunghi:
La pornirea in stea, bobinele motorului sunt alimentate la tensiunea de faza 220V. Rezulta un curent de pornire mai mic. Dupa ce turatia motorului creste si alunecarea scade se trece motorul in conexiune triunghi, bobinele fiind alimentate la tensiunea de linie 380V. Motorul intra in regim nominal,  curentul de pornire fiind mai mic decat la pornirea direct in triunghi.
Cam asta este pe scurt pornirea stea-triunghi si la ce e buna ea.


...si poate ar mai fi de adaugat ca pe perioada pornirii, cuplul scade corespunzator...


pus acum 18 ani
   
aditzurx
Membru nou

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1
sa poti face o actionare stea-triunghi kare se face numai in sistem trifazat shi eticheta motorului tre sa fie 380-600 V. daq nu motorul nu permite
sunt softstartere care costa cam tot atat cat o actionare stea-triunghi care include 3 contactori shi un releu de timp. oricum la un motor de 5.5kW poti sa ii faci pornire directa indiferent daq actioneaza compresor unde se poate ajunge shi la 10xIn


pus acum 15 ani
   
AdiV
Membru nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2
Marea majoritate a motoarelor procurate de prin fabricile socialiste sunt de tip D/Y 220/380 V , acestea functioneaza conectate direct in stea pt. reteaua noastra actuala de 400V. Precum s-a mai scris, singura solutie este un softstarter adecvat ( cu toate ca pentru compresoarele cu piston nu cred ca e tocmai bine ...) , dar cu banii necesari ( plecam de pe la 100 eur...), mai bine punem UPS la calculatoar    !
  Un amic a investit in trei stabilizatoare de tensiune (cam 500 eur toate) pe care le va monta la intrarea in tabloul principal al casei . Sunt curios care este rezultatul cand vor papa energia de pornire propii lui consumatori casnici .


pus acum 14 ani
   
AdiV
Membru nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2
"...energia de pornire propii lui consumatori casnici ." Scuze:...proprii lui... . "Graba strica treaba !"

pus acum 14 ani
   
MIHAI NELEPCU
Membru nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1
SAL VREAU SI EU SCHEMA ELECTRICA DE LEGATURA IN STEA SI TRIUNGHI PLS


pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la